Thursday, 21 November 2013

Seminar The Power Of Change. @ Hotel Istana KL

































Monday, 8 July 2013

I'm A CHAMPION to my beloved...!!!

Sebuah Video yang sentiasa akan membangkitkan semangat HARIMAU yang sedang tidur..!!
Ingin mengenali siapa dalam Video Ini??
SMS::> "Kenali Azahar" dan hantar ke 0194473419
anda berpeluang minum petang dan mendapatkan tips untuk berjaya ekslusif daripada En Azahar Mokhtar

video
kita buat pun orang kata! kita tak buat pun orang kata! Kita BERJAYA pun orang sibuk mengata! Kita GAGAL lagi mereka bercerita! Kita kaya pung orang tak percaya! Kita miskin lagi habis kita dijaja! MAKA ikutlah kata hati kita... Kita PENENTU MASADEPAN kita.. maka CORAKKAN MASADEPAN kita demi yang TERCINTA..!!!

Credit To : En Azahar Baca...!!

Wednesday, 3 July 2013

Anda tidak perlu TAKUT GAGAL tetapi anda patut BERANI untuk BERJAYA!

Salam Persahabatan pada mereka yang pertama kali melayari Blog saya.

Alhamdulillah..semakin hari semakin ramai Anak Didik saya dari merata tempat yang SERIUS INGIN BERUBAH!

7 tahun yang lalu...saya juga seperti ramai insan diluar sana yang masih mengharap kerja makan gaji sebagai sumber utama pendapatan untuk menyara keluarga tercinta. TIDAK ada salahnya bekerja makan gaji..janji rezeki tu HALAL! Saya bekerja makan gaji selama 15 tahun!!!! Perghhhhh.... i'm a very loyal staff!

Setahun bekerja sbg Operator Pengeluaran di kilang Epson,JB....bergaji RM600.00 dan rutin harian adalah menjaga mesin dan mengemop lantai!

Kerjaya ke-2 saya di Maybank sbg Pegawai dengan gaji permulaan sebanyak RM1,200.00 sebulan!
Pencapaian hebat di Maybank adalah bila saya dilantik sebagai PENGURUS MAYBANK ketika saya berusia 25 tahun!! Antara PENGURUS BANK TERMUDA di Maybank ketika itu!

15 tahun dalam Dunia Perbankan...saya memegang jawatan sebagai PENGURUS Maybank di Cawangan terbesar di JOHOR! HEBAT!

NAMUN kalau dah nama kerja makan gaji tu....hmmmmmm....memang nampak Gah...cuma saya dan isteri saya sahaja yang mengerti perjalanan sebenar hidup kami....

Setiap hari saya sebenarnya sering memikirkan tentang perjalanan hidup saya...persoalan yang sering bermain difikiran saya...sampai bila mesti begini?

TEKANAN KERJA yang amat memenatkan saya...stress yang melampau!
MASA bersama keluarga yang begitu TERHAD!
Keadaan KEWANGAN yang MEMBIMBANGKAN....gaji abis bayar HUTANG!
SIMPANAN untuk masadepan yang amat merisaukan..jika berlaku sesuatu yang tak diingini!
IBU BAPA yang semakin tua dan saya yang semakin sibuk ...sering lupa bertanya khabar..nak kasi DUIT BELANJA setiap bulan pun BERKIRA!
Apa yang PALING menyedihkan....KASIH SAYANG dari seorang Ayah pada anak2...itu yang saya 'hilang' selama 15 tahun...isk..isk..saya terlalu mementingkan KERJAYA...dengan alasan..itulah punca rezeki utk anak2 saya...saya silap!

Saya perlu BERUBAH...ADAT makan gaji..bila kita BERJAYA ..kita dipuji..bila kita tersilap..kita terimalah segalanya..sebab kita HANYA makan gaji..saya PENAT!!!

ALHAMDULILLAH..Allah pertemukan saya dengan seorang gadis berusia 21 tahun yang telah melorongkan saya satu PELUANG HEBAT untuk saya BERUBAH menjadi LEBIH HEBAT dari apa yang saya miliki sebagai seorang Pengurus Bank! Selepas 3 bulan saya dibimbing...saya BERUSAHA bersungguh-sungguh utk BERUBAH...saya mengambil keputusan yang SANGAT PENTING dalam hidup saya..saya TINGGALKAN jawatan sebagai PENGURUS BANK yang saya jawat selam 15 tahun tu...saya mulakan PERJUANGAN yang LEBIH HEBAT demi anak2 dan keluarga yang tercinta!

Syukur Alhamdulillah...KINI dah 7 tahun saya tinggalkan Dunia Perbankan dan menjalani hidup yang jauh LEBIH HEBAT!

Saya dapat semula MASA saya...masa bersama anak2 dan kedua ibubapa saya!
Saya dapat semula KEGEMBIRAAN membawa anak2 bercuti ke luar negara setiap kali cuti sekolah!
Saya dapat semula untuk menjenguk dan menyumbangkan apa yang sepatutnya dilakukan oleh seorang anak...ayah saya diserang angin ahmar dan kini terpaksa menjalani dialisis setiap 3 hari dengan perbelanjaan sebanyak RM2,000.00 sebulan yang memang saya tak mampu sumbangkan jika saya seorang PENGURUS BANK!
Saya mampu memiliki apa yang saya idamkan selama ini...yang terbaru, memiliki kereta idaman saya BMW X6 yang saya anggap suatu ketika dulu IMPIAN semata2!


NAMUN saya percaya..saya akan LEBIH BERJAYA jika saya juga mampu membantu mereka diluar sana juga LEBIH BERJAYA! Saya tak perlu sombong dengan apa yang saya MILIKI hari ini..TETAPI saya juga TIDAK SOMBONG untuk BERKONGSI ILMU KEJAYAAN yang saya kutip sebagai sejarah hidup saya sepanjang 7 tahun ini untuk saya KONGSI dengan mereka yang juga SERIUS INGIN BERUBAH!

Jika anda SERIUS INGIN BERUBAH...anda PERLU SANGGUP LALUI KEPAYAHAN untuk BERUBAH! TIDAK ada jalan MUDAH untuk BERUBAH dan BERJAYA!

Saya sudi BERKONGSI ILMU dan MEMBIMBING jika anda SERIUS ingin BERUBAH!

Be my Best Friend

SMS/WHATSAPP/CALL:>> 0194473419


dipetik: Blog BACA..!!

Wednesday, 12 June 2013

JOM KENALI INSAN-INSAN BIASA YANG BERANI BERUBAH MENJADI LUAR BIASA....!!!

Salam penulisan..

Selepas ini, blog ini akan berkongsi cerita-cerita insan-insan biasa yang telah mengorak langkah mencuba sesuatu yang baru demi mencapai cita-cita dan impian mereka dan keluarga mereka untuk mengecapi kebebasan kewangan, kebebasan masa dan keinginan mereka untuk memenuhi segala kehendak mereka yang sebelum ini tidak pernah dikecapi kerana kekangan masa dan kewangan.

Untuk pengetahuan pembaca ada di antara mereka sebelum ini merupakan jurutera, polis, doktor, usahawan, kerani, pemandu lori, posmen dan pelbagai latar belakang. Jom ikuti kisah mereka. Teruskan membaca dan menelusuri blog ini untuk mengetahui kisah menarik mereka.

Sunday, 28 April 2013

Adam Ikhwan...!!

Seorang lagi insan HEBAT..!! BERUSIA 22 tahun dan berjaya mengecapi financial and time freedom di usia Muda.. jom kenali beliau..!!


sedikit perkongsian daripada saya mengenai seorang insan hebat yang saya baru kenali beberapa bulan lepas, Nama beliau Muhd. Adam Ikhwan. Beliau berusia 22 tahun.Berasal daripada Perak. Pendidikan beliau hanya sehingga tingkatan enam rendah di pertengahan pengajian beliau mengambil keputusan berhenti sekolah kerana telah bertemu dengan satu peluang yang telah mengubah kehidupan beliau sehingga 360 darjah.

Pencapaian beliau setakat ini ialah.

1. pada usia beliau 19 tahun beliau telah berjaya memiliki kereta idaman beliau sebuah BMW 3 SERIES, dan pada usia 20 tahun beliau telah berjaya memiliki sebuah kereta Mercedes c250 dan telah menghadiahkan kepada ayah beliau kereta model yang sama. Untuk pengetahuan juga ayahnya pula hanya merupakan seorang pemandu teksi.

2. Pada umur beliau 20tahun juga beliau telah mendirikan rumah tangga dengan pasangan beliau dengan perbelanjaan perkahwinan sebanyak RM 100K atau RM100 000 dan mas kahwin beliau bernilai RM30 000

3. Pada usia beliau 21 tahun beliau telah menghadiahkan ibu beliau sebuah kereta Toyota Vios TRD. dan ibu beliau pula hanya merupakan seorang pembantu am rendah di Majlis Bandaraya Ipoh.

4. Sekali lagi beliau menukar kereta idaman kepada BMW 3 series dengan kos ubah suai kereta bernilai mencecah RM40 ribu pada usia 21 tahun dan pendapatan tertinggi beliau sepanjang 21 tahun RM72K sebulan.

5. TERKINI!! 2013 Pada usia beliau mencecah 22 tahun telah berjaya memiliki rumah bernilai RM850 ribu di Pulau Pinang.

Apa yang saya kongsikan bukan minta dilihat pada material atau kebendaan yang dimiliki beiiau. tetapi bagaimana dan apa yang beliau lakukan untuk mendapatkan apa yang beliau kecapi sehingga kini. Tempoh masa yang beliau ambil untuk menunaikan impian beliau. Semoga perkongsian ini mampu membuka mata anda semua dan memberi semangat dan perangsang kepada kita untuk berjaya.

Tuesday, 2 April 2013

Kisah Sekumpulan KATAK..!!

Kisah Seekor Katak Kecil..

Pada suatu hari ada sekumpulan katak-katak kecil berlumba lari.. Tujuannya adalah mencapai puncak sebuah menara yang sangat tinggi.

Penonton berkumpul bersama mengelilingi menara untuk menyaksikan perlumbaan itu dan memberi semangat kepada para peserta…Perlumbaan dimulakan…

Secara jujur tak satu pun penonton yakin bahawa katak-katak kecil itu akan mencapai puncak menara.

Terdengar suara:

“Oh, jalannya terlalu sukar !!
Mereka TIDAK AKAN sampai ke puncak!!
Menaranya terlalu tinggi…!!”

Katak2 kecil mulai berjatuhan… Satu persatu…Kecuali mereka yang tetap bersemangat menaiki menara perlahan- lahan…semakin tinggi…dan semakin tinggi.. Penonton terus bersorak..

“Terlalu sukar !!!
Tak seekor pun akan berjaya!”

Lebih banyak lagi katak kecil letih dan menyerah…Tapi ada seekor katak yang terus menaiki hingga semakin tinggi dan tinggi…Dia tidak menyerah!

Akhirnya, katak kecil yang telah berusaha keras menjadi satu-satunya yang berjaya sampai ke puncak menara…Semua katak kecil yang lain ingin tahu bagaimana katak ini boleh melakukannya? Salah seekor peserta bertanya apakah rahsia kejayaan katak tersebut?

Ternyata…

Katak yang menjadi pemenang itu seekor katak yang PEKAK!!!

********** TAMAT **********

Pengajaran dari cerita ini adalah:
Jangan mendengar kata-kata atau tanggapan negatif orang lain terhadap usaha yang kita lakukan…kerana menjadi fitrah manusia suka melihat kegagalan manusia lain daripada melihat kejayaannya.

Justeru itu, tetaplah selalu….POSITIF!

Dan yang paling penting, Buat PEKAK jika orang berkata kepada kita, “Engkau takkan mampulah capai cita-cita engkau tu!” Selalulah berfikir dan berkata..SAYA BOLEH!

Tuesday, 26 March 2013

Gaji/Ganjaran Doktor Tidak Berbaloi??


Benarkah kenyataan ini bahawa ganjaran atau gaji pegawai perubatan tidak berbaloi di Malaysia?? Pandangan anda bagaimana?? doktor2 dan ahli perubatan sila komen jika anda setuju dengan kenyataan ini.. 

Sunday, 24 March 2013

Pembantu Perubatan Vs Bussinesman






Nama : Mohd Ridzuan Bin Mohd Ridzuan Ibrahim
Umur: 27 TAHUN
Status : Berkahwin
Pekerjaan : Penolong Pegawai Perubatan

Sudah serik melakukan perniagaan MLM selepas gagal dalan perniagaan MLM dgn MODAL RM41k.Bertemu dengan satu peluang yang sangat hebat sehingga berjaya mengubah kehidupan beliau sehingga 360 darjah hanya secara kebetulan.

Memilih perniagaan kerana mahukan kebebasan masa dan kewangan tanpa terikat dgn masa kerja dan punch card.

Berjaya mengumpul wang hantaran kahwin RM50k dalam masa 3bulan melalui perniagaan yg sangat2 hebat ini. Berkahwin dan meneruskan perniagaan bersama isteri tercinta yang juga sama2 resign dan full time dalam perniagaan ini. Alhamdulillah.... kebebasan masa dan kebebasan peribadi adalah 1 perkara yg diidam2kan yg sy xdapat smasa di alam pekerjaan.

Kejayaan tidak datang bergolek.. tapi kita perlu berusaha dengan gigih walau macam2 dugaan yang mendatang. kerana sy percaya, yang bertahan adalah mereka yg layak menggenggam panji kemenangan ;

Monday, 18 March 2013

NASIHAT TUN DR MAHATHIR KEPADA USAHAWAN MELAYU..!!


1.Melayu perlu belajar dari bawah.
Bangsa Melayu perlu belajar dari bawah sebelum masuk dunia perniagaan.BUkan sekadar ada wang dan membuka bisnes,namun perlu belajar dengan bekerja dalam bidang tertentu dan memahami selok belok dunia perniagaan .Contohnya jika mahu mmebuka retsoran,bekerja dan melihat situasi dunia perniagaan restoran dari pekerja mmebuat air,tukang masak,pelayan dan sebagainya.Pengalaman dan kemahiran akan membantu kita bila membuka perniagaan.

2.Modal efektif.
Melayu yang mahu berniaga perlu mempunyai modal efektif dan relevan.Contohnya jika mahu membuka bisnes bernilai RM100,000 perlu ada wang tunai RM300,000.RM100,000 untuk bisnes,bakinya untuk pengurusan dan modal menghadapi pelbagai masalah dalam perniagaan.Adalah salah hanya mempunyai RM100,000 jika mahu mmebuka bisnes bernilai RM100,000.

3.Berusaha bersungguh-sungguh.
Melayu perlu berusaha bersunguh-sungguh tanpa jemu.Usaha berterusan sama ada dalam promosi,pemasaran,produk dan sebagainya.Tanpa usaha keras,kejayaan tidak akan datang.

4.Bersabar dalam tempoh lama.
Melayu perlu belajar bersabar kerna bisnes perlukan masa panjang.Dr Mahathir berkata "Saya buka kedai roti dah 5 tahun tapi belum nampak untung...".Perniagaan perlukan masa panjang untuk berjaya,bukan sekelip mata.

5.Mengenai jenis perniagaan.
Melayu perlu mengenali jenis perniagaan dengan baik.Jika buka restoran ,tahu apa jenis masakan,cara promosi,cara menambahkan pelanggan dan sebagainya.

6.Rajin meninjau bisnes.
Melayu perlu rajin keluar dari pejabat dan meninjau dunia perniagaan sama ada produk,pekerja dan segalanya.Sikap Melayu yang hanya terperap dalam pejabat akan menyebabkan kegagalan.

7.Manfaatkan teknologi.
Melayu perlu manfaatkan segala teknologi seperti peralatan mesin moden,internet dan sebagainya.Ini akan membantu melahirkan produk berkualiti dan berjaya dalam pasaran.

8.Sentiasa tambahkan aset.
Melayu perlu sentiasa tambahkan aset seperti pembelian tanah,rumah kedai,emas dan sebagainya kerna harganya akan meningkat.Beliau mengatakan tanah di KL dibeli oleh Pavilion dengan harga RM7000 satu kaki.

9.Belajar dengan bangsa lain.
Melayu perlu belajar dengan bangsa lain.Jika di Malaysia Cina berjaya dalam bisnes,Melayu perlu belajar dengan mereka.Belajar dengan manusia berjaya akan membantu kita berjaya seperti mereka.

10.Ikhlas dalam perniagaan.
Melayu perlu ikhlas menjalankan bisnes,bukan hanya mencari kekayaan namun memanfaatkan kekayaan untuk kebaikan.

11.Menolak mitos.
Ramai Melayu menganggap Cina berjaya kerna menipu sedangkan ia mitos.Hakikatnya Cina berjaya kerna usaha keras dan gigih.Mereka datang ke Tanah Melayu tiada apa-apa dan kini menguasai ekonomi negara.
Beliau menyindir "Kalau ada yang anggap Cina kaya sebab menipu,buatlah!"

12.Mengamalkan peribadi mulia.
Usahawan Melayu perlu mengamalkan sikap positif dalam kehidupan seperti rajin,amanah,tidak menipu dan sebagainya.Setiap amalan baik perlu diterapkan jika mahu berjaya.Manusia yang menipu dan tidak amanah ,kejayaan bersifat sementara dan tidak kekal.

13.Menjauhkan sifat keji.
Melayu perlu menjauhkan sifat keji seperti suka berbohong,mungkir janji,tidak amanah,menjual harga terlampau tinggi,hasad dengki,menjatuhkan bisnes org lain dan sebagainya.Sikap keji adalah punca kebanyakan usahawan Melayu gagal dalam bisnes.

14.Jangan terlalu bergantung dengan tender kerajaan.
Melayu tidak boleh bergantung dengan tender kerajaan kerna kuota terhad dan jumlah usahawan yang ramai.Melayu sepatutnya mempunyai produk yang boleh berjaya di pasaran sama ada dalam dan luar negara.

15.Mempunyai network.
Melayu perlu mempunyai network agar saling bantu membantu sesama bangsa.Amalan ini telah diterapkan bangsa Cina dan mereka berjaya...

16.Membayar hutang dengan baik.
Melayu perlu membayar hutang dengan baik dan menguruskan perniagaan dengan betul.Hutang wajib dibayar walaupun satu sen.Ramai Melayu mengabaikan hutang dan ini menyusahkan pihak yang memberi pinjaman.Mereka yang tidak membayar hutang bukan sahaja menyusahkan dirinya sendiri,namun menyusahkan pihak lain.

"Jangan jadi puak kecil..tunggu di luar bandar.Apakah maknanya Tanah Melayu jika tak kuasai"

Monday, 11 March 2013

Tahniah Sifu..!!!






Shapina Abd Rashid dan Mohd Ridzuan Ibrahim merupakan Jururawat Masyarakat dan Pembantu Perubatan di Hospital Kerajaan, Mula menjebakkan diri dalam dunia perniagaan dengan SISTEM dan MENTOR yg betul dan TINDAKAN serta USAHA GIGIH . Akhirnya pasangan suami isteri ini telah berjaya bersara awal dripada sektor kerajaan kerana TINDAKAN BERANI mereka menceburkan diri dalam dunia perniagaan.

PM umum 9 perkara 'berita baik'!!!

PUTRAJAYA - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan 'berita baik' sembilan perkara yang dinantikan oleh 1.4 juta kakitangan awam termasuk kenaikan gaji tahunan yang diawalkan dan akan berkuat kuasa mulai 1 Julai ini. Mengumumkan perkara itu di sini hari ini, Najib berkata, kesemua inisiatif yang diumumkan hari ini adalah sebahagian daripada sistem saraan baru iaitu Sistem Saraan Transformatif (SST) - yang menggantikan Sistem Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) yang dibatalkan tahun lalu.

Antaranya: -

Mulai 1 Januari 2013, pangkat dalam ATM dan PDRM disetarakan dengan perkhidmatan awam iaitu Koperal ATM & PDRM dari gred gaji 17 kepada gred 22; Sarjan ATM dan PDRM dari Gred 27 kepada Gred 29;

Kapten ATM dan Penolong Penguasa Polis dari Gred 41 kepada 44; Mejar ATM dan Timbalan Penguasa Polis dari Gred 41 kepada 46A; Kolonel ATM dan Penolong Pesuruhjaya Polis dari Gred 48 kepada 52;

 - 50,000 pegawai kontrak yang tamat kontrak pada 31 Disember 2013 akan disambung lagi setahun. Kajian menyeluruh akan dilaksanakan kemudian;

 - Skim perkhidmatan dari Gred 1 hingga 10, dinaik taraf kepada gred gaji kelayakan masuk PMR. Seramai 166,541 penyandang terima manfaat ini;

 - Kerajaan setuju laksana urusan kenaikan pangkat Kumpulan Pelaksana dengan memendekkan tempoh kenaikan pangkat dari tempoh 15 tahun kepada 13 tahun. Ia libatkan seramai 17,000 penjawat awam yang layak;

 - Kerajaan setuju luaskan kaedah pelaksanaan kenaikan pangkat iaitu Kenaikan Pangkat Laluan Pantas, Kenaikan Pangkat Laluan Pakar Bidang dan Kenaikan Pangkat Laluan Kemahiran Tinggi;

- Seramai 182,434 penjawat awam punyai gaji maksimum pada 2013 dan tidak dapat kenaikan gaji tahunan, semua struktur gaji maksimum dalam Jadual Gaji Minimum-Maksimum ditambah Kenaikan Gaji Tahunan sebanyak tiga kenaikan gaji tahunan (KGT) berkuat kuasa 1 Januari 2013;

 - Sekiranya tiada pelarasan gaji atau semakan dibuat, kerajaan setuju beri Pergerakan Gaji Khas sebanyak tiga peratus kepada pegawai yang capai dan punyai gaji maksimum; - Dalam Skim Saraan Malaysia (SSM), bagi KGT Gred 1 hingga 11 dan gaji gred naik pangkat tidak dapat tampung kenaikan pangkat, kerajaan setuju buat tambah baik sebelum akhir 2013 berpandukan prinsip saraan sejagat iaitu kadar upah untuk kerja relativiti dan pariti perkhidmatan serta "pay for performanca";

 - Kerajaan setuju beri semua penjawat awam faedah pemindahan gaji sebanyak satu KGT diawalkan pada 1 Julai 2013. Setiap penjawat awam terima antara RM80 hingga RM320. Ia membabitkan perbelanjaan sebanyak RM1.5 bilion;

 Oleh: NIZAM ZAIN Tarikh: March 11, 2013

Sunday, 10 March 2013

GAJI BARU POLIS, TENTERA DIUMUM HARI INI..!!


Kuala Lumpur: Datuk Seri Najib Razak dijangka mengumumkan skim gaji baru dan kenaikan pangkat anggota dan pegawai polis serta tentera, hari ini.

Berita gembira yang dinanti-nantikan pasukan keselamatan negara itu bakal diumumkan pada Majlis Perdana Perkhidmatan Awam Ke - 13 (MAPPA XIII) di Dewan Plenari, Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya.

BERITA PENUH

Wednesday, 27 February 2013

Kenali Penulis Buku BACA!! Bukan Sekadar Baca.!


Salam Persahabatan...

   Terlebih dahulu saya ucapkan salam perkenalan dan jutaan terima
kasih pada semua pembaca yang telah memiliki "BACA"!
Alhamdulillah sambutan dari rakan-rakan amat menggalakkan! Siapa Noor Azahar Mokhtar? Insan hebat ini suatu ketika dulu HANYA seorang budak kecil yang PASIF...PENDIAM..dan tidak memiliki ramai kawan! Dengan keputusan SPM yang sekadar cukup makan...saya melanjutkan pelajaran di ITM.





Alhamdulillah berjaya mendapat Diploma NAMUN sekadar cukup makan jugak! Akhirnya memulakan Kerjaya pertama saya di KILANG EPSON di Johor Bahru sebagai Operator Pengeluaran yang antara rutin hariannya adalah 'mengemop' lantai! Setahun bekerja di kilang, saya memulakan kerjaya baru saya di Maybank. 
Hebat! Saya dilantik antara Pengurus Cawangan 'termuda' ketika berusia 25 tahun!!! Berpengalaman di industri Perbankan selama 15 tahun dan pernah mengendalikan Cawangan terbesar di Johor Baharu! Segalanya mula BERUBAH dengan perkenalan dengan seorang gadis yg hanya berusia 21 tahun yang telah memperkenalkan saya satu perniagaan hebat...mula memilih bidang Perniagaan sebagai karier! 




 

KEJAYAAN demi KEJAYAAN saya cipta! Potensi sebenar Diri mula diterokai! "BACA" adalah merupakan satu perkongsian Pengalaman bagaimana saya melakukan SATU TRANSFORMASI DIRI dari seorang yang pendiam..malu..takut berjumpa dan berdepan dengan orang ramai AKHIRNYA BERUBAH menjadi LEBIH HEBAT! Saya BERKONGSI dengan pembaca pengalaman dan kepayahan yang saya tempuhi dalam mengejar apa yang selama ini saya 'hilang'... dan mencipta lebih banyak KEJAYAAN!

     Semoga "BACA" dapat memberi sedikit sebanyak TIPS KEJAYAAN untuk membantu anda semua lebih berjaya dan dapat mencipta lebih banyak kejayaan ditahun 2013! Be My Best Friend!
>>Noor Azahar Mokhtar<<

Tuesday, 26 February 2013

Bersama Penulis Buku BACA!!

Ketahui 100 tips membina kejayaan, kekayaan dan kebahagiaan..!!

http://www.baca007.blogspot.com/

hubungi sms/wasap/call:>0194473419

pOWERpUFF gIRL..!! CONGRATE







Dulu sangat NEGATIVE dgn perniagaan kerana pernah GAGAL dan lebur RM22k! dan produk hanya tersimpan dalam almari kerana tidak pandai mjual produk! Kegagalan lalu buat beliau rasa SERIK!!! 

13 JUNE 2012 beliau accept biz ni coz KONSEP, SYSTEM dan TEAMWORK yg hebat mbuatkan beliau tidak pandang ke belakang lg! Bmula scara PARTIME 1 BULAN pada 13 JULY 2012 terus RESIGN JURURAWAT MASYARAKAT pada usia 23 TAHUN!!!!!


Doakan smoga beliau berjaya mencapai status HEBAT yg menjadi IDAMAN beliau!!! Smoga lebih ramai anak MELAYU Berjaya & KAYA!!!! Amin